جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
رشاد

حوزه/ رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: حریت و غیرت دینی شهید شیخ فضل الله نوری، الگوی همه حوزویان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله علی اکبر رشاد طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری و یادواره شهدای روحانی که در شهرستان نور برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به تفکر و گفتمانی که شیخ فضل الله آن را نمایندگی می کرد و مروج آن بود، اظهار داشت: شهید مظلوم شیخ فضل الله نوری کسی بود که عالمانه و مجاهدانه زندگی کرد و هیچ گاه زیر بیرق کفر و استکبار نرفت و در نهایت با مظلومیت به شهادت رسید.

وی با بیان این که شیخ فضل الله جانش را سخاوتمندانه در راه آرمان و عقیده فدا کرد، افزود: حریت و غیرت دینی شهید شیخ فضل الله نوری، الگوی همه حوزویان است و امروز ما وظیفه داریم که در ترویج اندیشه و تفکر چنین بزرگانی بکوشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تأکید بر این که گفتمان شیخ فضل الله الهام بخش است، گفت: روحانیت در طول تاریخ ر راه ماندگاری دین جانفشانی‌های زیادی به خرج داده است و نبرد با خودباختگی و استکبار از جمله این تلاش‌ها است.

وی با بیان این که این شهید والا مقام برابر جریان غربگرا ایستاد و باید اندیشه و راهش را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: جای تأسف است که هنوز هم شیخ فضل الله و تفکر او در جامعه ما ناشناخته باقی مانده و این مساله رسالت ما را معرفی ایشان مضاعف می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha